Prana - Pure Integrale Lichaamsdynamiek

 

Belangrijke aandachtspunten

Betalen en afmelden
Heb je een latere of andere aankomsttijd dan afgesproken? Laat het dan even weten. Ben je verhinderd? Dan moet dit altijd uiterlijk 24 uur van te voren via sms of telefoon gemeld worden. Anders is Prana genoodzaakt het volledige factuurbedrag in rekening te brengen. Betalen gaat altijd met een factuur. Je hoeft dus geen contant geld mee te nemen.

Advies tijdens de yogalessen:
-Het is raadzaam om geen (grote) sieraden te dragen, dit kan de oefeningen verhinderen
-Het is beter om tijdends de yogales niets te eten, dit is gevaarlijk omdat er verstikking kan optreden. Wil je - om wat voor reden dan ook - toch iets eten, doe dit dan tussen de oefeningen door en neem gerust plaats op een stoel!
-Het dragen van soepele kleding maakt alle bewegingen makkelijker

Alle vormen van bewegen kunnen blessures veroorzaken. Vooral als er te fanatiek gestart wordt, zonder opbouw. Prana is niet verantwoordelijk voor lichamelijke klachten en/of letsel dat eventueel voortkomt uit de yogalessen. Wanneer je twijfelt of yoga goed is voor jou of je kind, is het altijd raadzaam om vooraf een arts advies te vragen.
Prana is niet veranwoordelijk voor schade of verlies aan of van kleding (jassen, schoenen e.d.).

Om te kijken/ervaren hoe een yogales is, wordt er een individuele oriëntatie afgenomen
op het moment van aanmelding. Dit is een inleiding op de yoga en altijd individueel. Aan de hand hiervan zal bekeken worden welke vorm van yoga en/of tekenen er geschikt is en uiteraard is dit voor jou de gelegenheid om te ervaren of deze vorm van yoga jou aanspreekt. Het volgen van een proefles in een groep is niet mogelijk.

Yoga is geschikt voor mannen en vrouwen / jongens en meisjes. Het is een misverstand dat yoga alleen voor vrouwen en meisjes is. Het is wel een feit dat er vaker meisjes en vrouwen meedoen in een yogales dan jongens en mannen.

Advies voor vrouwen: tijdens de menstruatie wordt aanbevolen geen of heel rustige yogaoefeningen te doen. De omgekeerde assana's waarbij de bloedstroming wordt gestimuleerd (bijvoorbeeld de omlaag kijkende hond, kaars en ploeg) zijn dan zelfs belastend voor het lichaam.